Aluminium Sand Støbning

APC ApS tilbyder, som dansk kinesisk underleverandør, sand støbte aluminiumsemner. Prototyper kan fremstilles ved CNC bearbejdning. Ordre fra få stk og op. Tilbud Ønskes

Vi tilbyder lavvolumen og prototype produktion i Shenzhen. Typisk fra 3 til 10 stk med ca 1 uges leveringstid. Serieproduktion foretages i Ningbo og Cangzhou på specialfabrik med garanti for global konkurrencedygtig pris.

Aluminiums Emner

Sandstøbning, den mest anvendte støbeproces, bruger brugbare sandforme til at danne komplekse metaldele, der kan være lavet af næsten enhver legering. Fordi sandformen skal destrueres for at fjerne den del, der kaldes støbning, har sandstøbning typisk en lav produktionshastighed. Sandstøbningsprocessen involverer brugen af ​​en ovn, metal, mønster og sandform. Metallet smeltes i ovnen og derefter slebes og hældes i hulrummet i sandformen, som er dannet af mønsteret. Sandformen adskilles langs en skillelinje, og den størknede støbning kan fjernes. Trinene i denne proces er beskrevet mere detaljeret i det næste afsnit. I sandstøbning er det primære udstyr formen, som indeholder flere komponenter. Formen er opdelt i to halvdele - cope (øvre halvdel) og træk (nederste halvdel), som mødes langs en skillelinje. Begge formhalvdeler er indeholdt i en kasse, kaldet en kolbe, som i sig selv er opdelt langs denne skillelinje. Formhulrummet dannes ved at pakke sand omkring mønsteret i hver halvdel af kolben. Sandet kan pakkes manuelt, men maskiner, der bruger tryk eller stød, sikrer ens pakning af sandet og kræver langt mindre tid, hvilket øger produktionshastigheden. Efter at sandet er pakket og mønsteret er fjernet, forbliver et hulrum, der danner støbningens ydre form. Nogle indvendige overflader af støbningen kan være dannet af kerner.

Sandstøbning bruges til at producere en bred vifte af metalkomponenter med komplekse geometrier. Disse dele kan variere meget i størrelse og vægt og spænder fra et par ounce til flere tons. Nogle mindre sandstøbte dele inkluderer komponenter som gear, remskiver, krumtapaksler, forbindelsesstænger og propeller. Større applikationer inkluderer huse til stort udstyr og tunge maskinbaser. Sandstøbning er også almindelig til fremstilling af bilkomponenter, såsom motorblokke, motormanifold, cylinderhoveder og transmissionskasser.

Sandstøbning er i stand til at bruge næsten enhver legering. En fordel ved sandstøbning er evnen til at støbe materialer med høje smeltetemperaturer, herunder stål, nikkel og titanium. De fire mest almindelige materialer, der bruges i sandstøbning, er vist nedenfor sammen med deres smeltetemperaturer

Materialer Smeltetemperatur
Aluminiumlegeringer 1220 ° F (660 ° C)
Messinglegeringer 1980 ° F (1082 ° C)
Støbejern 1990-2300 ° F (1088-1260 ° C)
Støbt stål 1371 ° C (2500 ° F)

Materialomkostningerne til sandstøbning inkluderer omkostningerne ved metallet, smeltning af metallet, formsand og kernesand. Omkostningerne ved metallet bestemmes af vægten af ​​delen, beregnet ud fra delvolumen og materialetæthed, samt materialets enhedspris. Smelteomkostningerne vil også være større for en større delvægt og påvirkes af materialet, da nogle materialer er dyrere at smelte. Imidlertid er smelteomkostningerne typisk ubetydelige sammenlignet med metalomkostningerne. Mængden af ​​formsand, der bruges, og dermed omkostningerne, er også proportional med vægten af ​​delen. Endelig bestemmes prisen på kernesand af mængden og størrelsen af ​​de kerner, der bruges til at støbe delen.

Sandstøbningsproces fordele
Kan producere meget store dele
Kan danne komplekse former
Mange materielle muligheder
Lave værktøjs- og udstyrsomkostninger
Skrot kan genbruges
Kort leveringstid mulig

Anvendelser:
Motorblokke og manifolder, maskinbaser, gear, remskiver, landbrugsdele, marine dele, medicinske dele, hardware, bildele osv.


Top
Tilbage